KIB-TEK'in Aksa'ya borcu yine 1 Milyar TL'yi aştı

AKSA Enerji KKTC Santral Müdürü Şener Şentürk, KIB-TEK'in, şirkete borcunun I milyar Türk lirasının üzerine çıktığını açıkladı.

AKSA Enerji KKTC Santral Müdürü Şener Şentürk, KIB-TEK'in, şirkete borcunun I milyar Türk lirasının üzerine çıktığını açıkladı.

Kıb-Tek’in iki defa borcunun Türkiye tarafından ödenmesinin ardından kurumun yine borcunun çoğaldığını kaydeden Şentürk, hiçbir ödeme yapılmamasının, döviz krizi karşısında alacaklarının erimesini de beraberinde getirdiğine dikkat çekti.

KIB-TEK'in en son nisanda Türkiye'nin desteği ile şirkete borç ödemesi yaptığını anımsatan Şener Şentürk, ancak üç aydır KIB-TEK'ten ciddi bir ödeme alamadıklarını söyledi.

Şener, Aksa’nın ülkedeki elektriğinin yüzde 50'ye yakınını ürettiğini anımsatarak, üretimin sağlıklı şekilde sürdürülebilmesi için KIB-TEK'in 1 milyar TL'yi aşan borçlarını ödemesini beklediklerini kaydetti.

Gündem Haberleri

Özersay: Bazı kamu çalışanları mesai saatleri içerisinde ikinci iş yapıyor
Meslek liseleri için başvurular bugün başlıyor
Amcaoğlu: 30 yıllık altyapı yol haritasını oluşturuyoruz
"Hakan Fidan’ın açıklamalarından memnun değilim"
Bilbay Eminoğlu, bugün Lefkoşa’da toprağa verilecek